1.6.2009
V Česku sa objavila nová móda. Vlastne staronová. Politici organizujú predvolebné mítingy a účstníci mítingov do nich hádžu vajíčka. Podľa fotografií sa dá usudzovať, že všetci, aj triafajúci, aj trafení, sa pri tom dobre zabávajú.
Nakoniec, prečo nie? Vajíčko nie je kameň a aj keby bolo uvarené natvrdo, neublíži. Akurát znehodnotí oblek. Ak zasiahne tvár, nič sa nedeje, dotyčnému politikovi steká po lícach, po nose, po brade žĺtok s bielkom. Usmievavá tvár sa poutiera a všetko je v poriadku, alebo ako sa dnes vraví - oukej. Pravdaže, len čo sa politik poutiera, môže dostať ďalší zásah a aby sa utieral znova. Ale aj to sa dá vydržať. Horšie je, ak rozbité vajíčko steká po novučičkej košeli alebo, nedajbože, po dobre ušitom saku. Tu už sa dá hovoriť o nenapraviteľnej škode, lebo odev sa od vajíčka očistiť nedá. Ani v práčke, ani v čistiarni. V takom prípade sa dotyčný politik musí preobliecť a preoblečený do iného obleku vypochodovať na ďalši míting. Musí to byť deprimujúci pocit, keď si môžete byť takmer istý, že na ďalšom mítingu vás trafia opäť. Ešteže predvolebná kampaň má svoje časové obmedzenie, takže politik vystačí s niekoľkými oblekmi, prípadne sa, ak je priaznivé počasie, objaví len naľahko, v košeli alebo v tričku s logom svojej strany. Každopádne sa vajíčkovou vojnou významne pomáha domácemu (priznajme, že aj zahraničnému) odevnému priemyslu, pretože politik spotrebuje v čase kampane niekoľko oblekov alebo aspoň košiel tričiek. Predpokladjme, že si ich platí z vlastného vrecka a v takom prípade musíme pripustiť, že trafení politici teraz, v čase krízy, dosť obmedzujú rastúcu nezamestnanosť, pretože odevní výrobcovia potrebujú čoraz viac pracovných síl na šitie nových oblekov a modlia sa, aby predvolebná kampaň bola čím dlhšia a čím častejšia. Podaktorí sa vraj okrem modlenia usilujú nadviazať kontakt s vajíčkármi. Jednak aby ich povzbudili, jednak aby ich nenápadne sponzorovali, čo je krajší výraz pre podplácanie. Veď uznajte, investovať, povedzme, do päťsto valíčok a môcť na to konto predať, povedzme, desť - pätnásť oblekov, to sa teda setsakramentsky voplatí, aby som použil zvrat z jazyka krajiny, kde sa tieto akcie odohrávajú. Bohužiaľ, ani triafajúci, ani trafení si neuvedomujú, že svojimi aktivitami takto výdatne pomáhajú prekonať následky krízy. Inak by svojou aktivitou po pár dňoch kampane neprestali, ale pokračovali by permanenetne dovtedy, kým by kríza celkom nezakapala. A to by sa ešte natriafali, a to by ešte bolo trafených!
Zdroj: Milan Lasica Bodka 2, Forza Music 2009
--------------------------------------------------------------
Komentáre